نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 عضو هیئت علمی، گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 عضو هیئت علمی، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
4 عضو هیئت علمی، گروه مدیریت صنعتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مؤلفههای رهبری کارآفرینانه با بهرهگیری از روش فراترکیب بود. روش به صورت پژوهشی با رویکرد کیفی و با پارادایم تفسیرگرا انجام شد. در این راستا 852 پژوهش مرتبط در حوزه رهبری کارآفرینانه شناسایی، ارزیابی و غربال شد و در نهایت بر اساس پروتکلهای ورود و خروج تعداد 27 مطالعه در سبد پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوا کدگذاری شد و در قالب 6 مقوله، 13 مفهوم و 69 کد اولیه دسته بندی شدند و مقدار پایایی آنها بر اساس ضریب کاپا مقدار 795/0 به دست آمد و سپس کدهای پژوهش با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون اولویت بندی شدند. نتایج نشان داد که مطابق وزن ترکیبی شاخصها که ترکیبی از فراوانی آنها در اسناد مختلف و وزن تخصیص داده شده توسط خبرگان مسلط به موضوع بود، به کارگیری سبک رهبری معتبر توسط رهبران کارآفرین رتبهی اول، و پس از آن سبکهای رهبری حمایتی و توانایی هدایت زیردستان رتبههای بعدی را کسب کردند. در نهایت پس از طی گامهای پژوهش، پیشنهاداتی مطابق با نتایج به دست آمده به پژوهشگران آتی ارائه گردید.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Identifying trait-based and skill-based components of entrepreneurial leadership: A meta-synthesis study
نویسندگان [English]
- Nasim Eshghi 1
- Asghar Sarrafizadeh Qazvini 2
- Akbar Alam Tabriz 3
- Hessam ZandHessami 4
1 PhD student, Department of Entrepreneurship, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran.
2 Faculty member, Department of Public Administration, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
3 Faculty member, Department of Industrial Management, Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
4 Faculty member, Department of Industrial Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
چکیده [English]
The aim of the current study was to analyze the policies of the higher health education for dealing with Covid-19 pandemic and the other crises. It was a retrospective study conducted in the first six-months of 2020. Walt and Gilson’ policy analysis triangle was used. The data was collected by reviewing the national and international databases, analyzing the obtained documents, and conducting semi-structured interviews with informants. The following items were identified based on data analysis: 1) forty-five actors, 2) five constituencies of the organizational structure, 3) three technical substructures, 4) fourteen laws and regulations, 5) twenty-four practical steps, 6) twenty-four processes, and 7) forty-six documents. The documents were compiled by WHO, Iranian Ministry of Health, Treatment and Medical Education, universities of medical sciences, and the faculties of medical sciences. According to the findings of this study, it is necessary to revise the higher education system.
کلیدواژهها [English]
- Leadership
- Entrepreneurship
- Entrepreneurial Leadership
- Meta-synthesis