Authors

Abstract

ورود به دانشگاه موقعیت حساسی برای جوانان است که اغلب با تغییرات مهمی توام می باشد و موجب به وجود آمدن مشکلات جدیدی در روابط و سازگاری با محیط می گردد. دانشجویان در دانشگاه ها در دوران تحصیل با مشکلات فراوانی مواجه می شوند که می-تواند آسیب های جدی و آثار مخرب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. فشارهای روانی ناشی از تغییر شرایط زندگی، دوری از خانواده، مشکلات مالی و اقتصادی و به تبع آن ها مشکلات آموزشی از جمله افت تحصیلی، انتقال و تغییر رشته غیر ضروری، کاهش و عدم کفایت علمی و تحصیلی، ترک تحصیل، کاهش کارایی، عدم دستیابی به اهداف آموزشی و طولانی شدن مدت تحصیل نمایانگر مسوولیت خطیر متولیان دانشگاه در جهت شناسایی و کنترل و پیشگیری از آسیب های آموزشی است.

Shakurnia, A, Mohtadi, H 2013, Students’ Problems Presented upon Attending in the University Counseling Centers of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education. Vol. 13, NO.5, Pp. 424-434 Nijhof, KS, Engels, RC 2007, Parenting styles, coping strategies, and the expression of homesickness. J Adolesc 2007; Vol.30, NO.5, Pp.709-720. Johnson, CV, Hayes, JA 2003, Troubled Spirits: Prevalence and predictors of religious and spiritual concerns among university students and counseling center clients. J Couns Psychol, Vol. 50, NO.4, Pp. 409- 419.