TY - JOUR ID - 91016 TI - ارائه مدل ادراکی توانمندسازی روانشناختی با رویکرد مدیریت دانش در مدیران متوسطه دوره دوم شهر تهران JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - اسلامی هرندی, حسینعلی AU - ذوالفقاری زعفرانی, رشید AU - جعفری هرندی, رضا AD - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، واحد رودهن دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران. AD - عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران. AD - عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه قم، قم، ایران. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - ویژه نامه SP - 23 EP - 43 KW - توانمندسازی روانشناختی KW - مدیریت دانش KW - مدیران دوره دوم متوسطه DO - 10.22118/edc.2019.91016 N2 - مدیریت دانش و استقرار آن در مدارس از جانب مدیران موجب پویایی و ارتقای سطح کیفیت عملکرد آن ها می شود. از اینرو توانمندسازی روانشناختی مدیران مدارس برای این منظور ضروری است. برای تدوین مدل ادراکی توانمندسازی روانشناختی با رویکرد مدیریت دانش از روش تحقیق کیفی و کمی (آمیخته) استفاده بعمل آمده است. برای جمع آوری اطلاعات در دو بخش کیفی بصورت هدفمند و با صاحبنظران، خبرگان و اساتید فن رشته های مدیریت آموزشی مصاحبه صورت پذیرفته است و در بخش کمی با توزیع پرسشنامه بین مدیران دوره دوم متوسطه شهر تهران نظرخواهی انجام شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است. بطور کلی نتایج تحقیق حاضر نشان داد، مدل ادراکی توانمندسازی روانشناختی با رویکرد مدیریت دانش شامل ابعاد هشتگانه (یادگیری سازمانی، انگیزه سازمانی، مشارکت سازمانی، خودراهبری سازمانی، خلاقیت سازمانی، مهارتهای ارتباطی، حافظه سازمانی و مسؤلیت پذیری سازمانی) بوده است. برازش مدل مورد مطالعه مطلوب بوده است. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_91016.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_91016_510e41adec0d76da47eafe1c0b813183.pdf ER -