TY - JOUR ID - 90926 TI - مدل نوآوری دانش‌محور؛ فلسفه، چشم‌اندار و اهداف JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - ولی اله پور موزیرجی, مرتضی AU - علی‌اسماعیلی, عبدالله AU - حسین‌زاده, بابک AD - دانش آموخته ی دکترا، گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 2 SP - 144 EP - 153 KW - مدل نوآوری دانش‌محور KW - فلسفه KW - چشم‌اندار KW - اهداف DO - 10.22118/edc.2019.90926 N2 - همواره فلسفه، چشم‌انداز، رویکردها و اهداف مدل‌های نوآورانه پژوهشگران مورد بحث و بررسی است. جامعه آماری تحقیق نامحدود و نمونه آماری پژوهش حاضر 768 نفر می‌باشد. پرسشنامه‌ی بی‏نام به عنوان ابزار جمع‏آوری اطلاعات جهت سنجش و ارزیابی‏ سؤالات پژوهش است. تمامی مراحل و فرایندهای اصیل؛ در پیشبرد برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و راهبردی، ساختارسازی دانش و  نوآوری و مسیرسازی‌های کمی و کیفی به منظور دستیابی و تحقق هر یک از امور نیازمند بهبود عملکرد تحول‌آفرین است. از آن‌جا که دانشگاه­ها با برنامه‌ریزی‌های علمی و منسجم باید نسبت به ارتقاء ابعاد و مؤلفه­های نوآوری دانش‌محور همت گمارند تا از این طریق باعث بهبود عملکرد تحول‌آفرین در دانشگاه شوند نگاه به فلسفه، اهداف و چشم‌انداز ابعاد تحول مهم جلوه می‌نماید. با عنایت به تحلیل مسیر انجام شده بر اساس مؤلفه‌های پیشنهادی فلسفه، چشم‌انداز و اهداف قابلیت پاسخگویی پیدا می‌کند. ولی در پیشبرد مدل پیوست می‌توان بر اساس پیشبرد نوآوری مبتنی بر دانش در بحث و بررسی مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی در نظام آموزش عالی و تعمیم آن به تمام ساختارهای نظام آموزش بسترسازی‌های مناسب را به منظور دستیابی به هر چه بهتر شدن الگوهای استاندارد ساختارسازی نمود. واژگان کلیدی:  UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_90926.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_90926_395e3e37f2a2a6da597ea9307e86c377.pdf ER -