TY - JOUR ID - 90588 TI - ایجاد تحول درگزارش صبحگاهی و بررسی نگرش اعضای هیئت علمی وفراگیران فیلد روانپزشکی نسبت به آن در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز (مقالة کوتاه) JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - فخری, احمد AU - بوستانی, حاتم AU - قشونی زاده, سعید AU - پاک سرشت, سیروس AU - حق دوست, محمدرضا AD - عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران AD - روانپزشک، اهواز، ایران AD - کارشناس ارشد، روانشناس، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 1 IS - 2 SP - 42 EP - 45 KW - گزارش صبحگاهی KW - نگرش هیئت علمی KW - آموزش پزشکی DO - N2 - به دلیل اهمیت گزارش صبحگاهی درآموزش پزشکی، بررسی وضعیت آن لازم و ضروری است. ‌بخصوص ارزیابی سطح آگاهی و نگرش استادان و دانشجویان می‌تواند درعملکرد بهتر پزشکان درآینده مؤثر باشد. در این پژوهش برای گزارش صبحگاهی فیلد روانپزشکی، شرح وظایفی برای تمامی گروه‌های تحت آموزش (اینترن و دستیاران سطوح مختلف تحصیلی) تهیه شده و به مدت 6 ماه درگروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مورد استفاده قرارگرفت. پس از آن نگرش اعضای هیئت علمی و همة فراگیران درخصوص چارت تهیه‌شده بررسی شد.4/76% اعضای هیئت علمی از این‌که با توجه به ساختار کنونی در زمان کوتاه‌تر می‌توانستند اطلاعات جامعی را از وضعیت موجود در بخش‌های اورژانس به‌دست آورند، آن را مفید دانستند. همة فراگیران بر این باور بودند که اطلاعات به‌دست آمده از گزارش صبحگاهی با توجه به ساختار کنونی و نظر به مدت زمان کوتاه صرف‌شده برای آن، بسیار مناسب می‌باشد. 4/81% از اینترن‌ها نسبت به شرح وظایف خواسته‌شده از آن‌ها ابراز رضایت نمودند و آن را مناسب با شرایط آموزشی و توانایی خویش می‌دانستند. 2/91% دستیاران شرح وظایف مطرح‌شده را با دیگر آموزش‌های ارائه‌شده توسط گروه‌هم راستا ارزیابی کردند و آن را به‌عنوان یک منبع آموزشی بسیار مفید دانستند. نظر به دقیق بودن و چارت بندی این شیوه آموزش، به‌نظر می‌رسد که به‌طور اختصاصی در فیلد روانپزشکی دانشگاهی کشور، قابل اجرا می‌باشد. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_90588.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_90588_46219f541787942b09b197d7def1f6b8.pdf ER -