TY - JOUR ID - 90480 TI - بررسی مقایسه‌ای نمرة ارزشیابی اساتید موافق و مخالف با اهمیت و کاربرد ارزشیابی های دانشجویی JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - شکورنیا, عبدالحسین AU - فکور, محمد AU - مریم طاهرزاده،, طاهره AU - غفوریان بروجردنیا, مهری AD - عضو هیات علمی، گروه ایمنی شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران AD - عضو هیئت علمی دانشکدة پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران AD - کارشناس ارزشیابی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 1 IS - 2 SP - 1 EP - 8 KW - ارزشیابی استاد KW - نظرات اساتید KW - دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز DO - N2 - بررسی علل و عوامل بی توجهی اساتید نسبت به نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی می‌تواند به رفع کاستی‌های موجود کمک نماید. هدف این مطالعه مقایسة نمرات ارزشیابی اساتید با نگرش مثبت و منفی نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی می‌باشد. در این مطالعة توصیفی نظرات 184 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه نظر سنجی اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی (به منظور تعیین نظرات اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی)، و ارزشیابی استاد توسط دانشجویان (به منظور تعیین نظرات دانشجویان نسبت به تدریس و آموزش اساتید) استفاده شد. داده‌ها با در قالب آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میانگین نمرات ارزشیابی اساتید موافق نسبت به اهمیت و کاربرد نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی به طور معناداری از میانگین نمرات ارزشیابی اساتید مخالف بالاتر است (19/4 در مقابل 87/3، 001/0=P ). بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید و نگرش آنان نسبت به اهمیت و کاربرد نتایج ارزشیابی های دانشجویی، همبستگی معنا داری مشاهده شد (39/0=R). اساتیدی که نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی را قبول دارند و از نقطه نظرات دانشجویان در اصلاح شیوة تدریس و نحوة آموزش خود استفاده می‌کنند، طبعاً رضایت دانشجویان را جلب و نمرات بالاتری دریافت می‌دارند.  UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_90480.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_90480_b6f6cce780b64901a25e187522a0d3f2.pdf ER -