TY - JOUR ID - 90457 TI - بررسی موانع پداگوژیک در توسعه‌ی آموزش الکترونیکی: مطالعه‌ی موردی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - عگبهی, عبدالحسین AU - معرف زاده, عبدالمهدی AU - مشتاقی, سعید AD - کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، مسؤول آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز AD - عضو هیأت علمی، گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی دزفول. AD - عضو هیأت علمی، گروه برنامهریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی دزفول Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 3 IS - 3 SP - 39 EP - 47 KW - پداگوژیک KW - آموزش الکترونیکی KW - آموزش مجازی KW - آموزش از راه دور DO - N2 - پژوهش حاضر به بررسی موانع پداگوژیک (انعطاف‌پذیری، ابزارهای برقراری ارتباط، یادگیرنده محوری، مدیریت برنامه‌ها و منابع و ارزیابی) در توسعه‌ی آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی‌جندی‌شاپور اهواز در سال 1390-1389 می‌پردازد. این تحقیق از نوع توصیفی- مقطعی می‌باشد و جامعه‌ی آماری شامل تمامی اعضای هیأت علمی این دانشگاه می باشد. پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته که پایایی آن 96درصد است، با استفاده از آزمون آلفای کرانباخ محاسبه شده است، و روایی آن توسط متخصصان تأیید گردید. جهت محاسبه‌ی نتایج از آزمون کای اسکوور استفاده شده است و همچنین برای رتبه‌بندی موانع از تست فریدمن استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که همه‌‌ی عوامل به ترتیب‌ شامل: ارزیابی، یادگیرنده محوری، ابزارهای برقراری ارتباط، انعطاف‌پذیری و مدیریت‌برنامه‌ها و منابع از موانع توسعه‌ی آموزش الکترونیک در دانشگاه علوم‌پزشکی‌جندی‌شاپور اهواز هستند. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_90457.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_90457_0aacaa323574cbcba92ab2426a48485e.pdf ER -