TY - JOUR ID - 79831 TI - ارزیابی درونی عملکرد گروه آموزشی رادیولوژی دانشکده ی علوم پزشکی بهبهان طی سال های 1391-1387 JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - درخزینه کوچکی, کبری AU - پارسا, عبدالله AU - سعیدی, احمد AD - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد علوم تحقیقات اهواز، اهواز، ایران. AD - عضو هیات علمی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 1 SP - 66 EP - 75 KW - ارزیابی درونی KW - دانشجویان KW - دانش آموختگان KW - اعضای هیأت علمی DO - N2 - آموزش عالی هر کشوری یکی از عوامل موثر در تحقق سیاست های توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن به شمار می رود. تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده به عنوان اساس توسعه ی همه جانبه ی کشورها، تولید دانش، دانش پژوهشی و عرضه خدمات تخصصی، توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می گیرد. این رسالت در صورتی به نحو مطلوب به انجام می رسد که به کیفیت علمی (آموزشی و پژوهشی) آموزش عالی توجه شود. این تحقیق با هدف ارزیابی درونی وضعیت و عملکرد گروه آموزشی رادیولوژی طی سال های 1387 تا 1391 در سه گروه دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت علمی، در دانشکده ی علوم پزشکی بهبهان به صورت سرشماری (بدون اخذ نمونه) از تمام جامعه ی تحقیق انجام شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش ترکیبی از ابزارهای کمی و کیفی بوده و شامل پرسشنامه ی محقق ساخته، مصاحبه، مشاهده، چک لیست و اسناد و مدارک می باشند. نتایج نشان دادند اعضای هیأت علمی نسبت به دانش آموختگان و دانش آموختگان نسبت به دانشجویان، عملکرد گروه تخصصی را مطلوب تر ارزیابی می کنند. همچنین کمبودهای این گروه آموزشی، در سه حیطه ی امکانات آموزشی، نیروی انسانی و فضای فیزیکی دیده می شود. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_79831.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_79831_9047ec80dbe5705f5788e29d0c4537ab.pdf ER -