TY - JOUR ID - 79810 TI - وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - نیرومند, الهام AU - سپاهی, ویدا AU - خزاعی, محمدرسول AU - وزیری, سیاوش AU - خزاعی, منصور AD - Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 4 SP - 286 EP - 297 KW - آموزش سرپایی KW - آموزش پزشکی KW - دانشجویان پزشکی KW - کیفیت آموزشی DO - N2 - آموزش طب سرپایی از مهمترین بخشهای آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت. در این مطالعه توصیفی مقطعی، جامعه مورد مطالعه شامل دانشجویان پزشکی کارآموز و کارورز در حال تحصیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال تحصیلی 92- 1391 بودند که به شیوه سرشماری وارد مطالعه گردیدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی مناسب بود. پرسشنامه ها پس از تکمیل، کدبندی و اطلاعات وارد نرم افزار SPSS16 شد و اطلاعات مورد نیاز توسط روش های آمار توصیفی و آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف، یومن ویتنی، تجزیه و تحلیل گردید. PP). دیدگاه دانشجویان در مورد ابعاد مختلف آموزش درمانگاهی نشان دهنده وضعیت نامطلوب بود. برای ارتقای کیفیت آموزشی توجـه جدی به برنامه ریزی های آموزشی در مراکز سرپایی ضروری به نظرمی رسد. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_79810.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_79810_8146ccffb58709c45fa4c15c2242e5f9.pdf ER -