TY - JOUR ID - 79806 TI - دیدگاه دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به شرایط یاددهی و یادگیری با استفاده از الگوی DREEM در سال 1393 JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - حیدری گرجی, علی مراد AU - حیدری گرجی, محمد علی AU - رنجبر, منصور AD - عضو هیأت علمی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ) EDC ) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران AD - عضو هیأت علمی، گروه پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 3 SP - 289 EP - 297 KW - دیدگاه دانشجویان KW - شرایط یاددهی و یادگیری KW - الگوی DREEM DO - N2 - شرایط یاددهی ویادگیری ومحیط آموزشی ازنکات قابل توجه درکسب مهارت‌ها وتوانمندی های دانشجویان درطی دوران تحصیل آنها است.این مطالعه، باهدف بررسی وتعیین وضعیت موجود درمحیط های آموزشی و شرایط یاددهی و یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی از دیدگاه آنان دردانشگاه علوم پزشگی مازندران و با استفاده از الگوی DREEM انجام شد. . این مطالعه توصیفی مقطعی در بین 243 نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی انجام شد که به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار مطالعه پرسشنامه DREEM بود که شامل اطلاعات دموگرافیک و 50 سوال در پنج حیطه ی یادگیری، اساتید، ادراک دانشجو از توانایی علمی ، جو آموزشی و محیط اجتماعی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss ( (16) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد جوآموزشی از دیدگاه دانشجویان در 25.51 درصد از موارد بسیار مطلوب،54.32 درصدجو اموزشی رامطلوب ارزیابی کردند.تفاوت میانگین نمره کلی وضعیت محیط آموزشی دانشگاه بین دختران وپسران، دانشجویان کارشناسی وکارشناسی ارشدوبین دانشجویان ورودی سالهای متفاوت با (p< 0.05) معنادارشد . جو آموزشی دانشگاه از نظر اکثریت دانشجویان مطلوب ارزیابی شد و دانشجویان دختر دیدگاه بهتری نسبت به محیط آموزشی دانشگاه نسبت به دانشجویان پسر داشتند. می توان با استفاده ازالگوی DREEM برای ارتقا و پیشرفت سطح علمی دانشگاه و شرایط یادگیری دانشجویان، اقدام نمود. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_79806.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_79806_24f7b6c7a5cd950871f28c241bd45537.pdf ER -