TY - JOUR ID - 79772 TI - تغییرات نگرشی معلمان مدارس ابتدایی پیرامون شیوه های انجام وظایف آموزشی از نگاه مدرسان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 95-94 JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - منظری, محمود AD - عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت رسول اکرم )ص( اهواز، اهواز، ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - Supplement SP - 36 EP - 41 KW - طراحی آموزشی KW - روش تدریس KW - ارزشیابی توصیفی DO - N2 - هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تغییرات نگرشی معلمان مدارس ابتدایی پیرامون شیوه های انجام وظایف آموزشی خویش بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدرسان دانشگاه فرهنگیان کشور می باشد، که تعداد 86 نفر از آنان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود. تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS صورت گرفت. همچنین برای تحلیل فرضیه ها از آزمون T- Testتک گروهی، استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین میزان باور معلمان نسبت به شیوه های انجام وظایف آموزشی خویش با میانگین نظری جامعه، در زمینه های طراحی آموزشی عینی، روش های فعال تدریس و ارزشیابی توصیفی در سطح 01/0 تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج بدست آمده حاکی از این است که تغییرات نگرشی معلمان در طراحی آموزشی، روش های تدریس و ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان، مفید و رو به رشد بوده است. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_79772.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_79772_8263402e90f1e1ad654d1c63f9ec7d34.pdf ER -