TY - JOUR ID - 79755 TI - ارائه ی روشی نوین در آموزش، ارزیابی و پس‌خوراند به دستیاران کشیک در بخش های بالینی JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - بناگذار محمدی, علی AU - استادی, علی AU - زارع نهندی, مریم AD - Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 3 SP - 275 EP - 276 DO - N2 - با توجه به چالش های نظام سلامت و در راستای اهداف و سیاست های آموزشی و پژوهشی کلان کشور (سیاست های کلی سلامت 2014 و سند چشم انداز ایران 2004) و با استفاده از امکانات و دانش موجود، به منظور تربیت پزشکان حاذق، با مسؤولیت و پاسخگو و نیز در جهت یاددهی و یادگیری بر مبنای اصول اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای پزشکی (کوریکولوم های آموزش تخصصی 2008)؛ و با توجه به اینکه طبق مطالعات " به نظر می‌رسد که برنامه‌های دکترای تخصصی در شکل فعلی آن با توجه به رسالت، محتوا و طول دوره، پاسخگوی تمام نیازهای کشور نمی‌باشد" (صادقی راد، 2009) ارائه ی روشی نوین در آموزش، پسخوراند و ارزیابی میزان عمل به آموخته‌ها به دستیاران کشیک در بخش های بالینی برای تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری به‌ نظر می‌رسد. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_79755.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_79755_fc2f5f9b613644c2c812a4e687441a4f.pdf ER -