TY - JOUR ID - 148432 TI - ابعاد خود توسعه‌ای از دیدگاه نخبگان مطالعه موردی شهرگرگان JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - یاقوتی, ماهیا AU - جباری, نگین AU - نیازآذری, کیومرث AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان،دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران AD - عضو هیات علمی، گروه مدیریت اموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی گرگان، گرگان، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 12 IS - 4 SP - 1175 EP - 1184 KW - خودتوسعه‌ای KW - نخبگان KW - والدین KW - فراگیر DO - 10.22118/edc.2022.337113.2068 N2 - این مقاله با عنوان ابعاد خود توسعه‌ای از دیدگاه نخبگان که به صورت موردی به شهرگرگان اختصاص دارد، به شناسایی ابعاد خود توسعه‌ای والدین دانش آموزان پرداخت. این تحقیق که به روش کیفی و با استفاده از نرم افزار PLS آنالیز شد ، ابعاد و گویه‌های خودتوسعه‌ای را از نگاه نخبگان برای کاربرد والدی انجام شد. اهمیت مهارت‌های خود توسعه‌ای والدین بدلیل ارتباط آنها با موسسات آموزشی و فرزندانشان اهمیت دارد، تا قدرت انطباق اعضای خانواده با کودک و بلعکس را اثربخش و کارا نماید. نخبگان در ارتباط با والدین دانش آموزان 9 بعد در باب خود توسعه ای معرفی کردند که به ترتیب الویت عبارتند از: ارزشهای فردی، ارزشهای اجتماعی، سلامت خانواده، نقش مهارت خود توسعه در تربیت فرزندان، سلامت شغل، ارزش های فردی شخصیتی ادراک و اخلاقی، دانش فردی، مهارت‌ها، نگرش افراد جامعه به خودتوسعه‌ای. دستیابی به ابعاد خود توسعه‌ای محصول آموزش‌های رسمی، مشاوره و همصحبتی با انجمن اولیاء و مربیان، معلمان و مشاوران روان شناسی و اجتماعی و همچنین محصوص تبادل نظر با همکاران، دوستان و مخصوصاً مطالعه است. این افراد یعنی افراد خودتوسعه‌ای از نظر جامعه افرادی مورد اعتماد و احترام و طرف همفکری هستند. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_148432.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_148432_8e3ad3780adc997eeedb1e64c94af963.pdf ER -