TY - JOUR ID - 141388 TI - چارچوب مفهومی صلاحیت های بازاریابی شخصی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - شیرپور, محسن AU - ستاری, صدرالدین AU - وظیفه, رسول AD - دانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد پارس آباد مغان، دانشگاه آزاد اسلامی، پارس آباد مغان، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 3 SP - 690 EP - 702 KW - بازاریابی شخصی KW - صلاحیت های بازاریابی شخصی KW - عضو هیئت علمی دانشگاه KW - آموزش عالی DO - 10.22118/edc.2021.266231.1670 N2 - پژوهش حاضر باهدف بررسی چارچوب مفهومی صلاحیت های بازاریابی شخصی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها انجام‌شد. نوع پژوهش کیفی بود که از روش تحلیل محتوای اسنادی استفاده شد. جامعه پژوهش شامل کلیه کتب و مراجع و منابع مکتوب و الکترونیک موجود در زمینه بازاریابی و برند سازی می باشد. ابزارهای گردآوری اطلاعات فرم­های فیش برداری بود. برای تحلیل داده‌ها از تحلیل کیفی و کدگذاری استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی نظرات صاحب­نظران نشان داد که مهم‌ترین صلاحیت های مورد نیاز اعضای هیئت علمی برای بازاریابی شخصی شامل صلاحیت های دانشی(مانند: خلاقیت و نوآوری، یافتن ایده های جدید، به روز بودن اطلاعات، متخصص بودن در یک حوزه مشخص و ایجاد برند شخصی، داشتن چشم انداز شخصی، هوش تجاری، هوش مالی)، صلاحیت های مهارتی(مانند: توانایی شناسایی فرصت های جدید و نیازهای بازار و مصرف کنندگان، توانایی و مهارت هدف گیری در بازار یا انتخاب بازار هدف، مهارت بین فردی، مهارتهای ارتباطی،توانایی انجام کارتیمی، توانائی کار با شبکه های اجتماعی و مجازی، کانال های تبلیغاتی) و صلاحیت های نگرشی و رفتاری(مانند: پاسخگویی صادقانه به نیازها و علایق مشتریان، مثبت اندیشی، نظم و انضباط، استقامت، مسئولیت پذیری، ریسک پذیری، قانون مداری، ویژگی های اخلاقی و رفتاری نیک و پسندیده اجتماعی، تواضع و فروتنی، انعطاف پذیری) می باشند. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_141388.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_141388_c1d905eb889187aaaa94e664ee6e0273.pdf ER -