TY - JOUR ID - 135832 TI - اولویت بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مبتنی بر یادگیری مغز محور با تکنیک AHP JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - فاتح راد, غزال AU - محمدخانی, کامران AU - مصلح, مریم AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزد اسلامی، تهران، ایران AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - عضو هیئت علمی، گروه ریاضی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 2 SP - 585 EP - 595 KW - کیفیت آموزش KW - یادگیری مغز محور KW - تحلیل سلسله مراتبی DO - 10.22118/edc.2020.239372.1447 N2 - هدف پژوهش حاضر حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش مبتنی بر یادگیری مغز محور بود. رویکرد پژوهش، آمیخته (کیفی – کمّی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه آموزش و یادگیری بود که پژوهش حاضر 10 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. جامعه آماری در بخش کمّی اعضای هیئت علمی پژوهشکده علوم اعصاب شناختی وابسته به دانشگاه بقیه الله و دانشگاه علامه طباطبایی به تعداد 50 نفر بود. ابزارگردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمّی پرسشنامه محقق ساخته بود. کمّینظامبراساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل­ها با تکنیک Analytical Hierarchy Process ، وزن نهایی عامل جستجوی معنا در رتبه اول، عامل فیزیولوژی مغز در رتبه دوم، عوامل محیطی در رتبه سوم، نقش معلم رتبه چهارم، فعالیت بدنی رتبه پنجم، و ادراکات رتبه ششم را به دست آوردند. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_135832.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_135832_5001cf95fb2d136fa1a191d70cabacf5.pdf ER -