TY - JOUR ID - 128002 TI - ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - سلیمان زاده, آمنه AU - شجاعی, علی اصغر AU - حسینی درونکلا, سیده زهرا AD - دانشجو، گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه ازاد اسلامی، بابل، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه ازاد اسلامی، بابل، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 4 SP - 972 EP - 983 KW - مدیریت مدرسه محور KW - خلاقیت معلمان KW - فرهنگ یادگیری DO - 10.22118/edc.2020.250240.1548 N2 - هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری بود. این پژوهش در حالت کلی از نظر هدف کاربردی، از نظر میزان کنترل متغیرها میدانی و از نظر جمع آوری داده ها توصیفی از نوع زمینه‌یابی است و از سوی دیگر پژوهش حاضر را می‌توان نوعی پژوهش اکتشافی تلقی کرد، زیرا با توجه به هدف اصلی که ارائه مدلی جهت نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری بوده است. جامعۀ آماری مرحله کیفی 15نفر از مدیران و معلمان برگزیده  مدارس ابتدایی شهرستان بابل و جامعه آماری مرحله کمّی شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی دولتی شهرستان بابل متشکل از 1318 نفر بود که با توجه به جدول مورگان 302 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج با استفاده از نرم افزار smart- pls و spss تجزیه و تحلیل شد. یافته­ها نشان داد کلیه بارهای عاملی از لحاظ آماری معنی دار بوده. برای بررسی برازش مدل از شاخص­های R2، cv com ، cv red  استفاده گردید که در مجموع نتایج نشان داد مدل نقش مدیریت مدرسه محور بر خلاقیت معلمان با میانجی گری فرهنگ یادگیری در میان مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان بابل از برازش مطلوبی برخوردار است. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_128002.html L1 - ER -