TY - JOUR ID - 127952 TI - ارائه مدل هوش رقابتی با تببین نقش آموزش مجازی در پزشکان عضو هیئت علمی خراسان رضوی JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - جعفری, حجت AU - جباری, نگین AU - نیازآذری, کیومرث AD - دانشجوی دکترا، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران. AD - عضو هیات علمی، گروه مدیریت اموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی گرگان، گرگان، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، گرگان، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 4 SP - 959 EP - 971 KW - هوش رقابتی KW - آمورش مجازی KW - سازمان KW - علوم پزشکی DO - 10.22118/edc.2021.274507.1730 N2 - هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل هوش رقابتی با تببین نقش آموزش مجازی در پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. روش پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر جمع آوری داده ها کیفی بود. جامعه آماری در این پژوهش، پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که تعداد آنها 15 نفر بود. نمونه آماری به صورت هدفمند و بر اساس اشباع داده ها تعیین شد. مبانی نظری در این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه‌ای جمع‌آوری گشت. در این تحقیق با استفاده از روش استراوس و کوربین در نظریه گراند تئوری و با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه تجزیه و تحلیل صورت گرفت. یافته ها نشان داد ابعاد هوش رقابتی شامل آگاهی تجاری، آگاهی از وضعیت رقبا، آگاهی فناوری و تکنیکی و آگاهی راهبردی و اجتماعی بودند. همچنین صرفه‌جویی زمان، مکان، اقتصادی و رعایت مسائل بهداشتی همگی از مواردی بود که در زمینه آموزش مجازی قادر است به اساتید کمک شایان توجهی کند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مجازی بر ابعاد هوش رقابتی شامل برنامه‌ریزی و تمرکز بر رقابت، جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل اطلاعات، انتقال نتایج، مراحل فرآیند و ساخت تاثیرگذار است. UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_127952.html L1 - ER -