TY - JOUR ID - 118650 TI - بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به مشکلات کنونی در فرایند آموزش در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1397 JO - مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز JA - EDC LA - fa SN - 2251-6506 AU - ارجمند, رضا AU - اسلامی, کاوه AU - پورفداکاری, سودابه AU - مرادی, ثریا AU - یزدانی نژاد, حمید AD - عضو هیئت علمی، گروه انگل شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، ایران. AD - عضو هیئت علمی،گروه داروسازی بالینی، دانشکده داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه مهندسی بهداشت محیط، مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی، پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ایران. AD - دانشجو کارشناسی ارشد، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایران. AD - دانشجو کارشناسی ارشد،گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 11 IS - 3 SP - 262 EP - 270 KW - دانشجویان علوم پزشکی KW - کیفیت خدمات آموزشی KW - رضایت تحصیلی DO - 10.22118/edc.2020.212008.1227 N2 - آموزش در تحول و توسعه جامعه  اهمیت روز افزونی دارد. رشد کمّی آموزش عالی  بدون توجه به کمبود منابع و حساسیت زیاد جامعه نسبت به این سیستم، لزوم توجه به اثر بخشی و کارایی نظام آموزش عالی را ضروری نموده است. هدف از این مطالعه سنجش رضایتمندی دانشجویان از خدمات آموزشی ارایه شده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بررسی رابطه ی آن با عملکرد تحصیلی بوده است. در این پژوهش 140 دانشجو  با روش نمونه گیری دردسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه بود که با استفاده از منابع علمی معتبر و مرتبط تهیه و در 5 حیطه (مدرسین، اداره خدمات آموزشی، بخش رفاهی، دانشجویان و بخش مدیریتی) تنظیم گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که نمره دیدگاه دانشجویان از محیط یادگیری متوسط و خوب بود. بیشترین نمره میانگین وانحراف معیار(2/10 ± 7/35) به حیطه مدرس در دانشکده پرستاری ومامایی وکمترین نمره میانگین وانحراف معیار(59/3 ± 7/11) به حیطه دانشجویان در دانشکده بهداشت مرتبط بود. به کارگیری نظرات دانشجویان به عنوان مشتری و شرکای فعال دانشگاه می­تواند به اصلاح فرایند خدمات آموزشی و برنامه های بهبود کیفیت کمک کند که در نتیجه آن کیفیت خدمات آموزشی افزایش می یابد.   UR - https://edj.ajums.ac.ir/article_118650.html L1 - https://edj.ajums.ac.ir/article_118650_eece2a9ba7d729fc8002bf0efb0dc184.pdf ER -