%0 Journal Article %T تشخیص علائم گفتارفلجی با استفاده از نرم افزار چند رسانه ای بازی در دانشجویان گفتاردرمانی اهواز %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A رحیمی فر, پروانه %A مرادی, نگین %A سلطانی, مجید %A شاطرزاده یزدی, محمدجعفر %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 10 %N 3 %P 251-257 %! تشخیص علائم گفتارفلجی با استفاده از نرم افزار چند رسانه ای بازی در دانشجویان گفتاردرمانی اهواز %K بازی چندرسانه ای %K گفتارفلجی %K گفتاردرمانی %R 10.22118/edc.2019.209547.1199 %X هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر استفاده از نرم افزار چند رسانه ای بازی بر تشخیص گفتارفلجی در دانشجویان گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  بود. جمعیت این مطالعه 21 دانشجوی گفتاردرمانی ورودی93 ( 5پسر و 16 دختر) در محدوده‌ی سنی 24-21سال (با میانگین سنی09/3 ± 32/21) که مبحث تشخیص گفتارفلجی را به شیوه ی سنتی فراگرفتند و 13دانشجوی گفتاردرمانی ورودی 95 (4 پسر و 9 دختر) در محدوده‌ ی سنی 23-21 سال(با میانگین سنی68/2 ± 43/21) مبحث تشخیص گفتارفلجی را به شیوه ی سنتی و نرم افزار بازی چندرسانه ای ( شیوه تلفیقی) گذراندند.این نرم افزار چند رسانه ای دارای سه بخش سوالات متنی ، پخش صدا و فیلم آموزشی از علائم گفتارفلجی است. دانشجو پس از پاسخ به هر سوال در صورت پاسخ درست سکه دریافت می‌کند و به مراحل بعد ، پخش صدا و سپس پخش فیلم آموزشی راه می یابد که این مورد مستلزم دریافت تعداد معینی سکه می باشد و همچنین در صورت پاسخ غلط از سکه های وی کسر می‌گردد. همچنین با ارائه پاسخ صحیح و دریافت سکه ی کافی فایل کاملی از نکات اصلی تشخیص گفتارفلجی به عنوان پاداش دریافت می کند.در پایان ترم شش نمره ی کارورزی و ایستگاه آسکی ثبت گردید. آزمون تی تست مستقل تفاوت معنادار میان نمره کارورزی و ایستگاه آسکی در گروه وجود داشت(p≤0.001). از این رو استفاده از بازی‌های چند رسانه ای در کلاس درس منجر به افزایش عملکرد بالینی دانشجویان در مواجهه با بیمار دارای گفتارفلجی گردید. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_99439_39d1a263455bcdf4d94f11517ac68fac.pdf