%0 Journal Article %T آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان) %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A نقیه, مجید %A کشتی ارای, نرگس %A رحمانی, جهانبخش %D 2019 %\ 07/23/2019 %V 10 %N ویژه نامه %P 141-152 %! آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان) %K دانشگاه %K فرایند تدریس %K ‌ دانشجویان %R 10.22118/edc.2019.93446 %X این پژوهش با هدف آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان) انجام شده است. مرکز ثقل حوزه‌ی برنامه درسی و دانشگاه فرهنگیان، فرایند تدریس است. این پژوهش کیفی و از نوع تحلیل گفتمان است. در این روش برای جمع آوری اطلاعات از گفتگوها و مصاحبه های غیرساختاری با دانشجویان دختر و پسر استفاده شد. روش انتخاب شرکت کنندگان، نمونه گیری هدفمند ملاک- محور است، تعداد شرکت کنندگان 32 نفر است که به حد اشباع رسید. گپ و گفت ها پیاده و سپس با فرایند کدگذاری در سه سطح مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در بعد ساختار دانشگاه؛ استفاده از معلمان و دبیران مجرب در کنار استادان،‌ مختلط بودن دانشگاه و ... در بُعد فرایند تدریس، ضعف استادان در حرفه‌ی معلمی، تدریس از روی متن کتاب و بسنده کردن کلاس ها به روش کنفرانس و ... در بُعد ارزشیابی استادان، ‌بسنده کردن آنان به آزمون های پایانی و ... در بُعد دانشجویان؛ اطمینان آنان به آینده ی شغلی منجر به عملکرد کمتر،‌ کمبود انگیزه های دانشجویی و ... در بُعد منابع کالبدی، فقدان فضای فکری و مطالعاتی،‌ کمبود همایش‌های داخلی و خارجی و ... باید مورد مداقه بیشتری قرار گیرد تا معلمان حرفه‌ای تربیت شوند. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_93446_f6cb0b9a80b1772b2ff5f5149d10a24f.pdf