%0 Journal Article %T ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری :مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A ترک زاده, جعفر %A خلقی فرد, حمیده %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 9 %N 4 %P 254-261 %! ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری :مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج %K ارزیابی %K پاسخگویی به محیط %K برنامه درسی %K رشته پرستاری %R %X این مطالعه با هدف ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته­های علوم پزشکی­: مطالعه موردی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد. این یک پژوهش توصیفی_پیمایشی می­باشد که در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری این مطالعه کلیه اعضای اساتید دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند که مشارکت کردند. در این مطالعه داده‌ها بر اساس چارچوب ترک­زاده و نکومند (2016) به صورت پرسش‌نامه و مصاحبه ساختارمند گردآوری شد. برای تحلیل داده­های پژوهش علاوه بر میانگین و انحراف استاندارد از آزمون t استودنت و فریدمن استفاده شد. بر اساس یافته‌های پژوهش، برنامه درسی رشته پرستاری به محیط پاسخگو بوده است (p<%5). همچنین برنامه درسی رشته پرستاری از لحاظ ابعاد مفهومی، ساختاری و عملکردی به محیط نیز پاسخگو بوده است (p<%5) و بعد عملکردی بیشترین مقدار و بعد مفهومی کمترین مقدار پاسخگویی را داشتند. به نظر می‌رسد از یک منظر اجتماعی، معناداری برنامه درسی در گرو پاسخگویی به محیط است و از این حیث برنامه درسی پرستاری در قلمرو پژوهش، معنادار ارزیابی می‌شود. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_82067_bec95ee847be02fd73c5d8978def760a.pdf