%0 Journal Article %T اخلاق در آموزش عالی با تکیه برنگره های اسلامی %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A شمخی, مینا %A ساکی, نانسی %D 2017 %\ 09/01/2017 %V 8 %N 2 %P 207-215 %! اخلاق در آموزش عالی با تکیه برنگره های اسلامی %K اخلاق %K آموزش %K تعلیم و تربیت %K استادان %K دانشجویان %R %X مسأله ی اخلاق جایگاه ویژه‌ای در آموزش دارد که متناسب با هر مجموعه ی سازمانی بر اساس فاکتورهای اخلاقی خاصی تعریف شده است. آموزش عالی نیز یکی از مجموعه‌های بزرگ سازمانی است که نیازمند توجه به همین فاکتورهای اخلاقی تعریف شده در حوزه ی تعلیم و تربیت است که بر اساس آموزه‌های دینی بنا شده باشند. از این رو، اخلاق به عنوان نظام کاربردی همواره به دنبال راه کارهای جدید برای رفع مشکلات اخلاقی و ایجاد رابطه ی سالم و انسانی بوده است. این نوشتار به شیوه ی کتابخانه‌ای به تبیین جایگاه اخلاق و استانداردهای اخلاقی در دو نقش آموزشی-پژوهشی و تربیتی می‌پردازد که نتایج متقنی دربرداشته است و مؤیدی محکم بر اهمیت این رابطه در آموزه های دینی است. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79862_80219e6648c0f7048095dc0eac6f4ed4.pdf