%0 Journal Article %T تحلیل ارتباط ابعاد مدیریت دانش با نوآوری به منظور ارائه‌ مدل نوآوری دانش‌محور (مورد مطالعه: دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 3 استان مازندران) %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A ولی اله پور موزیرجی, مرتضی %A امیراسماعیلی, عبدالله %A حسین زاده, بابک %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 8 %N ویژه نامه %P 174-188 %! تحلیل ارتباط ابعاد مدیریت دانش با نوآوری به منظور ارائه‌ مدل نوآوری دانش‌محور (مورد مطالعه: دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 3 استان مازندران) %K مدیریت دانش %K نوآوری %K مدل نوآوری دانش‌محور %R %X در مباحث علوم رفتاری، علوم تربیتی، روانشناسی و مدیریتی همواره مفاهیم نوآوری و نوآوری مبتنی بر دانش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. امروزه ثابت شده است که موفقیت یک سازمان در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی در گرو برخورداری از دانش جدید همراه با نوآوری درون و برون‌سازمانی است و تنها با داشتن چنین نظامی، سازمان می‌تواند با تحولات و پیشرفت‌های به هنگام در کنار دیگر سازمان‌های موفق از جایگاه شایسته‌ای برخوردار شود. هرگز نمی‌توان ادعا کرد که نوآوری به خودی خود شکل می‌گیرد، مگر آنکه سازمان در پی شکل‌گیری آن باشد. ابزار جمع‏آوری اطلاعات پژوهش حاضر یک پرسشنامه محقق‌ساخته می‏باشد که براساس طیف پنج درجه‏ای لیکرت، شامل 5 طیف بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی‌کم نظم داده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران می‌باشد. نمونه در این پژوهش از زیرگروه‌ها شامل اعضای هیأت علمی، مدرسین و دانشجویان دانشگاه‌ها برابر با تعداد 768 نفر برآورد شده است. یافته‌ها به طور خلاصه نشانگر این است که تمامی ابعاد، مؤلفه‌ها و متغیرهای مورد بررسی مدل مفهومی پژوهش در توسعه نوآوری بر اساس متغیرهای مدیریت دانش تبیین شده‌اند. بهره‌وران این پژوهش تمامی مراکز آموزشی، آموزش عالی، سازمان‏ها، مؤسسات، مراکز تحقیقاتی و افرادی هستند که می‌خواهند اثربخشی سازمان خود را بر اساس ساختارسازی‌های نوآوری دانش‌محور با توجه به الگوهای فکری، اخلاقی، رفتاری، روانشناختی و پرورشی ذینفعان خود ارتقاء بخشند. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79852_d2c8982562e8afcee2aa7db36f92538d.pdf