%0 Journal Article %T ارزیابی اولویت های تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان مقاطع تکمیلی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A شیرعلی, سعید %A خدادادی, الهه %A اکرامی, علیرضا %A چنانی, احمد %D 2016 %\ 10/22/2016 %V 7 %N 3 %P 282-288 %! ارزیابی اولویت های تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان مقاطع تکمیلی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز %K ارزیابی %K تدریس اثربخش %K اساتید %K دانشجویان %K علوم پزشکی اهواز %R %X هدف از این پژوهش ارزیابی دیدگاه اساتید و دانشجویان نسبت به اولویت های تدریس اثربخش در نظام آموزشی است. این پژوهش به شیوة توصیفی_مقطعی و در سال تحصیلی 93-92 در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد.80 پرسش نامه به صورت نمونه گیری در دسترس از اساتید و دانشجویان جمع آوری شد. تعداد افراد شرکت کننده در این پژوهش، 80 نفر (40 نفر دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی) و (40 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف) بودند. جمع آوری داده ها با طراحی پرسش نامه ای در قالب 20سؤال در 4 بخش مختلف انجام شد. فرمت پرسش نامه به روش لیکرت و نوع آزمون محقق ساخته بود. سپس توزیع پرسش نامه و امتیاز دهی سؤالات در دو گروه انجام شد. شباهت ها و تفاوت هایی در دیدگاه اساتید و دانشجویان نسبت به یکدیگر مشاهده شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که هم دانشجویان و هم اساتید آگاه، از نیازهای خود در زمینۀ آموزش می باشند و بررسی نظرات آنان در بهبود کیفیت آموزش کمک کننده می باشد. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79805_513e5397397572a65e4ebe5934abc1ba.pdf