%0 Journal Article %T مقایسۀ تأثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A صادقی, زینب %A بهرنگی, محمد رضا %A محتشمی, رضا %D 2016 %\ 02/01/2016 %V 7 %N 2 %P 138-145 %! مقایسۀ تأثیر استراتژی مدیریت آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بر میزان یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی %K مدیریت آموزش %K یادگیری خودراهبر %K گزارش صبحگاهی دانشجویان پزشکی %R %X شواهد مبتنی بر پژوهش‌های نیمه آزمایشی اخیر بیان می‌دارد که استراتژی مدیریت آموزش علوم می‌تواند شناسه‌های ارزشمند نظریات مختلف را در بهبود یادگیری فراگیران به کار گیرد. بنابراین در این تحقیق، شناسه‌های نظریۀ خودراهبر در استراتژی مدیریت آموزش مبحث گزارش صبحگاهی به کار گرفته شد و تأثیر آن بر یادگیری خودراهبر دانشجویان پزشکی دانشگاه بقیه الله بررسی گردید. مطالعه از نوع طرح‌های آزمایشی با 30 دانشجوی پزشکی بود که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسش نامه "آمادگی یادگیری خود راهبر فیشر" بود. از آزمون تی مستقل و وابسته برای تحلیل داده‌ها و از فرمول اندازۀ اثر و منحنی آن برای نشان دادن تفاوت اندازۀ اثر استراتژی مدیریت آموزش از آموزش به شیوۀ سنتی استفاده شد. علاوه بر افزایش میانگین نمرات پس آزمون در هر دو گروه، تفاوت میانگین پس آزمون استراتژی مدیریت آموزش نسبت به میانگین نمرات پیش‌آزمون بیش از این تفاوت در شیوه ی آموزش سنتی بود. از آنجا که میانگین نمرات استراتژی مدیریت آموزش در پس آزمون بیش از بالاترین نمرۀ پس‌آزمون دانشجویان گروه سنتی بود. بنابراین، با وجود تأثیر هر یک از دو شیوه ی آموزش در میزان یادگیری، میزان تأثیر استراتژی مدیریت آموزش بسیار قوی‌تر از روش سنتی آموزش در مبحث گزارش صبحگاهی بود. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79790_ce56f434726b6cb896bfe2ada89729af.pdf