%0 Journal Article %T بررسی روانشناسی مدیریت نوین آموزشی %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A روشنی, طاهره %D 2016 %\ 03/01/2016 %V 7 %N Supplement %P 88-94 %! بررسی روانشناسی مدیریت نوین آموزشی %K روانشناسی %K مدیریت نوین آموزشی %K آموزش مهارت های زندگی %K مدارس ابتدایی %R %X هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی روانشناسی مدیریت نوین آموزشی "آموزش مهارت های زندگی" مدارس ابتدایی در جمهوری اسلامی ایران» بود. روش پژوهش حاضراز نوع غیرآزمایشی و توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان شاغل مدارس ابتدایی در پایه های تحصیلی اول تا پنجم در شهر ایلام تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و از طریق فرمول نمونه گیری مورگان تعداد 164 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه مورد تأیید متخصصین و اساتید قرار گرفت و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 867/. و تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. نتایح نشان داد که معلمان بیش از اندازه متوسط معتقد به رشد مهارت های زندگی دانش آموزان از طریق آموزش درس مهارت های زندگی در مقطع ابتدایی هستند. دیدگاه معلمان زن در مورد نقش این آموزش ها در زمینه رشد مهارتها در دانش آموزان به نسبت دیدگاه معلمان مرد بهتر بود ولی از جنبه تحصیلات و سنوات خدمت اختلاف معناداری مشاهده نگردید. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79784_4e06331fffe8cecdb15def18ef5c58c9.pdf