%0 Journal Article %T تأثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان )رشته ی روانشناسی( %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A مرادنژاد, لادن %A خسروپور, فرشید %A رفیعی, فروزان %D 2016 %\ 01/21/2016 %V 6 %N 4 %P 339-346 %! تأثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان )رشته ی روانشناسی( %K آموزش به کمک رایانه %K آموزش سنتی %K خلاقیت %K عملکرد تحصیلی %R %X تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر شیوه ی آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ی روانشناسی دانشگاه آزاد واحد زرند در نیمسال دوم 1391 انجام شد. به این منظور از تعداد1500 نفر دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد، یک ورودی، به روش تصادفی انتخاب گردیده و بر اساس شماره های دانشجویی زوج و فرد به دو گروه تقسیم شدند. 15 نفر از دانشجویان در گروه آموزش سنتی و 16 نفر دیگر در گروه آموزش به کمک رایانه قرار گرفتند. ابتدا پیش آزمون با استفاده از پرسشنامه ی خلاقیت تورنس (1986) از دو گروه گرفته شد و پس از 16 جلسه معادل یک ترم آموزش سنتی و آموزش به کمک رایانه پس آزمون به عمل آمد، نمرات آزمون مربوط به درس انگیزش و هیجان به عنوان آزمون عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. داده‌ها با استفاده از SPSS ویرایش 19 تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌های پژوهشی به‌دست آمده با استفاده از روشt مستقل برای سنجش عملکرد تحصیلی بین دو گروه و روش تحلیل کوواریانس برای مؤثر بودن مؤلفه ی خلاقیت نشان داد که آموزش به کمک رایانه در خلاقیت دانشجویان تأثیر به سزایی دارد، ولی در عملکرد تحصیلی تفاوت معناداری دیده نشد. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_79762_c58c0a40ef00c0806bde87d83343162f.pdf