%0 Journal Article %T بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A بذرافکن, لیلا %A کجوری, جواد %A یارمحمودی, فاطمه %A زهادت پور, زهرا %A رضوی نژاد, سید مستجاب %A بهرامی, رضا %A رضایی, مهرداد %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 13 %N 1 %P 160-168 %! بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان %K آموزش %K شبیه سازی %K احیاء %K نوزاد %K گزارش دهی %R 10.22118/edc.2021.290693.1831 %X برای بهبود دانش و عملکرد تیم احیا، تصمیم گرفتیم که اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی در گروههای کوچک را بر عملکرد تیم احیا نوزادان در بیمارستان نمازی شیراز ارزیابی کنیم. در این مطالعه مداخله ای، یک گروه واحد پیش آزمون و پس آزمون، 45 نفر از پرسنل پرستاری و دستیار کودکان با استفاده از یک روش تصادفی ساده حضور داشتند. کارگاه آموزشی در سه مرحله آموزش مهارت های فردی، ادغام شده و تکنیکی برگزار شد و درنهایت با شبیه سازی شرایط اتاق زایمان، سناریوهای مختلف برای همه افراد ارائه و از انجام عملیات احیا به صورت جداگانه فیلم برداری شد. افراد عملکرد خود را بر اساس سیاهه وارسی برنامه احیا نوزادان 2016 ارزیابی کردند و توسط مربی راهنمایی شدند. پس از6 ماه، با استفاده از یک سیاهه وارسی دست ساز، تأثیر آموزش بر مهارت های فردی، شناختی، فنی و تجربه افراد با استفاده از نرم افزار SPSS23 با آزمون t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میانگین نمرات مهارت های شناختی، رفتاری، تکنیکی و تجربه فراگیران پس از آموزش با روش های شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک به طور قابل توجهی افزایش یافت، سطح معنی داری به ترتیب عبارت است از ( 03/0=P)، ( 001/0=P)، (001/0=P)، (001/0=P). برگزاری جلسات گزارش ضبط احیا و آموزش گروهی پرستاران و متخصصان در گروه های کوچک در بهبود مهارت های مورد نیاز تیم احیا مؤثر است و تجربه افراد نشان می دهد که این روش در بهبود اعتماد به نفس افراد و بهبود عملکرد آنها نیز مؤثر است. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_152297_633376b66ce07c70d311b6af118f30af.pdf