%0 Journal Article %T طراحی چهارچوبی به منظور تاثیر عوامل موثر بر مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A درخشش, آزیتا %A یوسفی سعیدآبادی, رضا %A صفاریان همدانی, سعید %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 12 %N 3 %P 943-953 %! طراحی چهارچوبی به منظور تاثیر عوامل موثر بر مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران %K مدیریت تجربه %K انتشار تجربه %K اکتساب تجربه %R 10.22118/edc.2022.325125.2005 %X پژوهش حاضر با هدف طراحی چهارچوبی به منظور تاثیر عوامل موثر بر مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران انجام شد. روش پژوهش از حیث هدف کاربردی، و از نظر روش توصیفی از نوع زمینه یابی بود. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیات علمی، استادان مدعو و حق التدریس و کارکنان دارای تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران در سال 1400 بود. حجم نمونه به روش غیر تصادفی دردسترس، با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 153 نفرتعیین شد. روش جمع آوری اطلاعات در پژوهش حاضر کتابخانهای، و ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه محقق ساخته بود، که روایی سازه آن، با استفاده از روش تحلیل عاملی و مقدار پایایی آن از طریق ضریب آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگوروف- اسمیرنوف K-S جهت نرمال بودن متغیرهای پژوهش و جهت پاسخگویی به سوالات پژوهش از تحلیل رگرسیونی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد بین ابعاد مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران اثر مثبت و معنیداری وجود دارد. بر این اساس مشخص شد که 69 درصد مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران به ابعاد مدیریت تجربه که شامل چهار بعد بشرح: 1. اکتساب تجربه 2. تشکیل تیم مستندسازی تجربه ، 3. انتشار تجربه 4. تداوم مستندسازی تجربه در سازمان. میباشد، وابسته است. که این ابعاد میتوانند مدیریت تجربه در دانشگاههای علوم پزشکی مازندران را تبیین و پیش بینی کنند. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_143402_d8b5d126db34c4a950aa5cb101a2d658.pdf