%0 Journal Article %T ارائه مدل محیط یادگیری حرفه‌ای الکترونیکی بر پایه حمایت سازمانی و ارتباطات سازمانی معلمان %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A سالاری جائینی, فوزیه %A احمدی, امینه %A احقر, قدسی %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 12 %N 0 %P 405-414 %! ارائه مدل محیط یادگیری حرفه‌ای الکترونیکی بر پایه حمایت سازمانی و ارتباطات سازمانی معلمان %K یادگیری حرفه‌ای الکترونیکی %K پذیرش سازمانی فناوری %K چشم‌انداز برنامه‌ریزی %K شرایط حمایتی- روابطی %R 10.22118/edc.2020.248126.1523 %X هدف این پژوهش ارائه یک مدل محیط یادگیری حرفه‌ای الکترونیکی بر پایه حمایت سازمانی و ارتباطات سازمانی معلمان دوره دوم متوسطه استان هرمزگان است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب نوع داده، آمیخته (کیفی- کمی) با راهبرد اکتشاف متوالی و برحسب زمان گردآوری داده، توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل کلیه معلمان دوره دوم متوسطه استان هرمزگان که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 20 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. در این پژوهش گردآوری داده‌ها با روش کتابخانه­ای و پرسشنامه محقق ساخته (بخش کمی) انجام  شد که خبرگان روا بودن مصاحبه را تائید کردند. در این پژوهش به‌ منظور  تحلیل داده­ها از دو بخش کیفی و کمی استفاده شد. در بخش کیفی کدگذاری نتایج مصاحبه انجام شد و در بخش کمی نیز از آمار توصیفی و استنباطی(مدل­سازی معادلات ساختاری، عاملی تائیدی و آماره t) استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفه‌های محیط یادگیری حرفه‌ای الکترونیکی، به ترتیب اولویت شامل، پذیرش سازمانی فن‌آوری، چشم‌انداز برنامه‌ریزی، شرایط حمایتی- روابطی، آرمان مشترک، بانک اطلاعاتی پویا، یادگیری فن‌آوری محور، شرایط حمایتی - ساختاری و یادگیری مشارکتی می‌باشد. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_139595_2ee49772a085d673283ad48c01fbbcb0.pdf