%0 Journal Article %T تدوین روش نوین آموزش زبان انگلیسی و مقایسه اثربخشی آن با روش متداول بر یادگیری زبان انگلیسی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه منطقه یک شهر تهران %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A صدیق, هلن %A کوچک انتظار, رویا %A قدسی, پروانه %A ابوالمعالی, خدیجه %A شهریاری احمدی, منصوره %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 12 %N 0 %P 166-179 %! تدوین روش نوین آموزش زبان انگلیسی و مقایسه اثربخشی آن با روش متداول بر یادگیری زبان انگلیسی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه منطقه یک شهر تهران %K آموزش زبان انگلیسی %K روش متدوال زبان انگلیسی %K روش نوین %K یادگیری %R 10.22118/edc.2021.265631.1667 %X پژوهش حاضر با هدف تدوین روش نوین آموزش زبان انگلیسی و مقایسه اثربخشی آن با روش متداول بر یادگیری زبان انگلیسی در دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه منطقه یک شهر تهران انجام شد. نوع تحقیق کاربردی و با روش ترکیبی که از دو قسمت کیفی و کمی تشکیل شده است؛ در بخش کیفی جهت تدوین یک روش نوین آموزشی با استناد به چارچوب نظری و پیشینه پژوهشی با رویکرد طبقه بندی و روش تحلیل مضمون است. در بخش کمی طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر متوسطه اول منطقه یک شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1398 است از بین آنها تعداد 50 نفر انتخاب گردید و سپس به صورت تصادفی به دو گروه روش نوین(25 نفر) و گروه روش متداول(25 نفر) جایگزین شدند و آموزش روش نوین و متداول در 14 جلسه بر روی دو گروه انجام شد. برای گردآوری داده ها از آزمون زبان انگلیسی  و برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس درون گروهی و برون گروهی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش به روش نوین زبان انگلیسی نسبت به روش متداول بر یادگیری نسبت به زبان انگلیسی موثرتر بوده است. با توجه به یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که معلمان و مدرسان زبان انگلیسی می توانند از این روش به عنوان تکنیک های آموزشی موثر در افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نسبت به درس زبان انگلیسی استفاده کنند. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_138528_a6af5d8c5789a3187149d0cad9b2db2a.pdf