%0 Journal Article %T مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A مفتح, راضیه %A اورکی فر, ندا %A مرادی, نگین %D 2021 %\ 04/21/2021 %V 12 %N 1 %P 195-204 %! مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز %K آموزش بالینی %K توانبخشی %K پرسشنامه %K عملکرد اساتید %K دیدگاه دانشجویان %R 10.22118/edc.2020.232367.1384 %X یکی از مهمترین تعیین کننده­های آموزش بالینی اثربخش، عملکرد اساتید بالینی است. با توجه به استفاده از اساتید جوان جهت تدریس بالینی در مراکز آموزشی-درمانی تحت نظارت دانشکده علوم توانبخشی اهواز، هدف از انجام مطالعه حاضر مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه­های مختلف این دانشکده با استفاده از پرسشنامه بود. در این مطالعه توصیفی-مقطعی، برای سنجش عملکرد اساتید بالینی، 30، 18، 30 و 26 پرسشنامه به ترتیب از گروه­های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و کاردرمانی توسط دانشجویان سال چهارم که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1397-98 مشغول به تحصیل بودند، تکمیل شد. پرسشنامه مشتمل بر 18  گویه و چهار حیطه بود. در حیطه ارزشیابی کلی، میانگین نمره برای گروه­های کاردرمانی، شنوایی شناسی و گفتاردرمانی بیانگر عملکرد نسبتاً خوب و در گروه فیزیوتراپی بیانگر عملکرد متوسط بود. نتایج آنالیز واریانس یک طرفه، تفاوت معناداری در حیطه­های دانش و مهارت عملی نشان داد (037/0 = p). مقایسه گویه­ها تفاوت معناداری را در گویه­های نه (006/0 = p )، یازده  (029/0 = p) و سیزده (042/0 = p) بین گروه­های مختلف نشان داد. برای هر سه مورد، میانگین گویه در گروه فیزیوتراپی کمتر از کاردرمانی بود. به نظر می­رسد در تمامی گروه­های مورد مطالعه، زمینه­ هایی برای توسعه و ارتقای توانمندی­های اساتید بالینی تا رسیدن به حد بسیار خوب وجود دارد اما نیاز به مرتفع شدن این توانمندی­ها در رشته فیزیوتراپی بیشتر دیده می شود.  %U https://edj.ajums.ac.ir/article_130877_c9d96734374b451718fea3cd9f36fe82.pdf