%0 Journal Article %T بررسی کیفیت آموزش اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان از دیدگاه دانشجویان %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A احمدی, صادق %A احمدی, محمد سعید %A رمضانی, عباس %D 2021 %\ 01/20/2021 %V 11 %N 4 %P 706-715 %! بررسی کیفیت آموزش اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان از دیدگاه دانشجویان %K کیفیت آموزش %K اساتید عضو هیات علمی %K دانشگاه فرهنگیان %K دیدگاه دانشجویان %R 10.22118/edc.2020.233495.1389 %X پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان از دیدگاه دانشجویان در سال تحصیلی 99-1398 انجام شد. مطالعه حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-بررسی موردی است. در پژوهش حاضر، جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زنجان در پردیس­های شهید بهشتی و الزهرا به تعداد 15 نفر بودند که به علت محدود بودن اساتید، تمامی آنها به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین، جهت بررسی کیفیت تدریس استادان توسط دانشجویان، از میان 929 نفر دانشجو، 129 نفر با فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از سه پرسشنامه محقق ساخته جهت گردآوری داده ها استفاده شد. همچنین، داده­ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه­ای و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته­های به دست آمده نشان داد که از نظر دانشجویان توانایی علمی اساتید و روش های تدریس آنها کمتر از حد متوسط بوده و قانون مداری اساتید نیز در سطح خوب قرار ندارد. با توجه به این یافته­ها، طراحی برنامه های اصلاحی در گـروه هـای آموزشی از قبیل برگزاری دوره­هـای بـازآموزی می­تواند زمینه تقویت علمی اساتید و آشنایی آنها با روش­های نوین آموزشی را فراهم سازد. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_126257_0a30a9c98c9001623f5d427c6e86e47c.pdf