%0 Journal Article %T ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی: یک ارزشیابی درونی %J مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز %I معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز %Z 2251-6506 %A کشمیری, فاطمه %A مهرپرور, امیرهوشنگ %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 11 %N 2 %P 157-170 %! ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی: یک ارزشیابی درونی %K ارزشیابی %K خودارزیابی %K ارزیابی درونی %K دفاتر توسعه %K توسعه ­ی آموزش %R 10.22118/edc.2020.201001.1144 %X مطالعه­ ی حاضر با هدف ارزیابی درونی عملکرد دفاتر توسعه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. این مطالعه در شش گام انجام شده است که شامل تدوین پلان ارزشیابی، طراحی ابزارهای آن، گردآوری اطلاعات و تحلیل داده ­ها، تهیه ­ی گزارش و بازخورد نتایج است. در این مطالعه عملکرد 12 دفتر توسعه در دانشکده ­ها و بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد وضعیت شش دفتر توسعه در چارک دوم (متوسط پایین) و وضعیت شش دفتر توسعه در چارک سوم (متوسط بالا) قرار گرفته است. همچنین نتایج ارزیابی دفاتر توسعه حاکی از آن است که میانگین نمرات دفاتر توسعه در چهار حیطه "ارزشیابی برنامه و دوره ­ی آموزشی"، "دانش ­پژوهی" و "فعالیت­های دانشجویی در توسعه­ ی آموزش" در چارک دوم (متوسط پایین) و نمرات آنها در حیطه­ی "ارزشیابی اعضای هیأت علمی"، "ارزیابی فراگیر"، "برنامه ­ریزی درسی"، "توانمندسازی اعضای هیأت علمی" و "مدیریت توسعه­ ی آموزش" در چارک سوم (متوسط بالا) قرار دارند. به طور کلی عملکرد دفاتر توسعه در حیطه ­های مورد بررسی در سطح متوسط ارزیابی شد. لذا لزوم آشنایی کامل دفاتر توسعه با وظایف و نقش ­های خود و رشد زیرساخت­های توسعه ­ای و ایجاد حمایت مدیریتی جهت ایفای وظایف محوله آنها در دانشگاه مورد بررسی ضرورت دارد. %U https://edj.ajums.ac.ir/article_107979_26e596c62da682669d82732b0362d6f3.pdf