@article { author = {Ahmadi, Fatemeh and nashibi, Roohangiz}, title = {Evaluation of Case–Based Teaching Method for Infectious Diseases Educational Course in Ahvaz Jaundishapur University of Medical Sciences}, journal = {Educational Development of Judishapur}, volume = {5}, number = {2}, pages = {88-92}, year = {2014}, publisher = {Jundishapur University of Medical Sciences}, issn = {2251-6506}, eissn = {2345-2757}, doi = {}, abstract = {Considering every teaching wouldn’t Lead to learning and traditional Methods often Less resulted in deep Learning, we implemented case–based teaching method for educational common and practical Infectious diseases courses. Furthermore, diarrheal diseases are common and important and one of mortality causes in developing countries; moreover, their correct management is important,hence, these items were selected. This Interventional study was implemented for one group with 17 students and compared with another group with 21 students of conventional methods. For this comparison, twoOSCE and MCQ exams wereused. Data was analyzed by SPSS ver .16 software. In OSCE exam for case group with Independent T-Test P=0.026, Mean=12.73, and Standard deviation=2.15 in in comparison to Mean=11.02 and Standard deviation=2.33 in control group were observed.In MCQ exam with Mann-whitney test P=0.039, Mean=2.47, and Standard deviation=0.94 in case group were obtained in comparison with Mean=1.81 and standard deviation=1.03 in control group respectively(α= 0.05) that in two exams results were significant .Therefore, we recommended that this model would be helpful for teaching common and useful issues when time and logistics provided.}, keywords = {teaching method,Case Base teaching,Iran}, title_fa = {ارزیابی روش Case –based teaching (آموزش بر اساس مورد) در آموزش دروس تئوری بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز}, abstract_fa = {  از آنجایی که هر آموزشی نمی تواند منجر به یادگیری گردد و روش های سنتی کمتر موجب یادگیری عمقی می-شوند، بر آن شدیم تا یکی از روش های فعال یادگیری یعنی روش آموزش بر اساس بیمار Case –based teaching را در تدریس برخی دروس شایع و کاربردی بیماری های عفونی به کار بریم. با توجه به اینکه بیماری های اسهالی از بیماری های شایع و مهم و حتی از علل مرگ و میر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می باشند و مدیریت صحیح آن اهمیت زیادی دارد، این مباحث انتخاب شدند. این روش به صورت مداخله ای برای تدریس یک گروه 17 نفره ی دانشجویان به کار گرفته شد و با گروه دیگر که 21 نفر بودند و تدریس به صورت سنتی برایشان انجام می شد، مقایسه شدند. برای این مقایسه از امتحان OSCE و MCQ پایان دوره استفاده شد. نتایج با نسخه ی 16 نرم افزارSPSS بررسی شد. در سطح α مساوی 0.05 برای امتحان OSCE به روش P=0.026 Independent T-Test با میانگین نمره 73/12 و انحراف معیار 15/2 در گروه مورد پژوهش در مقایسه با میانگین نمره 02/11 و انحراف معیار 33/2 در گروه کنترل و برای امتحان MCQ به روش P=0.039Mann-whitney testبا میانگین نمره ی 47/2 و انحراف معیار 94/0 در گروه مورد پژوهش در مقایسه با میانگین نمره ی 81/1 و انحراف معیار 03/1 در گروه کنترل به دست آمد که در هر دو امتحان نتایج معنادار بودند. بنابراین توصیه می شود که هر زمان که وقت و امکانات اجازه می دهد در آموزش مطالب شایع و کاربردی از این روش استفاده کنیم.}, keywords_fa = {روش آموزشی,case-based teaching,ایران}, url = {https://edj.ajums.ac.ir/article_90162.html}, eprint = {https://edj.ajums.ac.ir/article_90162_80d1db1848743acd74dd30fe390fd63c.pdf} }