@article { author = {Mohammadi, Mehdi and Salimi, Ghasem and Naseri Jahromi, Reza and Maaref, Parisa and Mirqafari, Fatemeh and Saidi, Maryam and Taheri, Foruzan}, title = {Requirements for online exams in the medical education system during the Covid-19 epidemic: A conceptual framework}, journal = {Educational Development of Judishapur}, volume = {12}, number = {3}, pages = {751-767}, year = {2021}, publisher = {Jundishapur University of Medical Sciences}, issn = {2251-6506}, eissn = {2345-2757}, doi = {10.22118/edc.2021.266548.1673}, abstract = {The aim of the present study was to provide a conceptual framework for the requirements of online exams in the medical education system amidst the Covid-19 epidemic. Using systematic review and meta-analysis methods, the current study analyzed 28 studies conducted from 2018 to 2020. Findings of the study showed that the following play an important role in developing online exams in the medical education system: the development of strategies to reduce cheating, student authentication system, technical-technological support, design-structures, media literacy development of practitioners, learning interface, technology interface, question design model, content and technical evaluation, and psychological considerations. In addition to having the potential of becoming performance indicators, these components can be considered by test authors in medical universities. In line with the findings of the study, it should be acknowledged that professional development and attention to training requirements for medical education practitioners, including faculty members, students, and designers and managers of electronic exam systems. Developing attitudes, knowledge, and skills can complement the findings of this study as far as online examinations in medical higher education settings are concerned.}, keywords = {Exam,Online exams,medical education,Requirements,Conceptual Framework}, title_fa = {الزامات آزمون‌های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه‌گیری کرونا: ارائه چارچوبی مفهومی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، ارائه چارچوب مفهومی الزامات آزمون‌های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه‌گیری کرونا بود. با بهره گیری از روش مرور نظامند و فراترکیب در مطالعه کنونی 28 پژوهش که از سال 2018 تا سال 2020 انجام شده بود، مورد تحلیل  قرار گرفتند. یافته های مطالعه نشان داد که تدوین راهبرد‌های کاهش تقلب، نظام احراز هویت دانشجو، پشتیبانی فنی-فناوری، طراحی-ساختارها، توسعه سواد رسانه ای کنشگران، رابط یادگیرنده، رابط فناوری، مدل طراحی سؤالات، ارزشیابی محتوایی و فنی، ملاحظات روانشناسانه در طراحی آزمون‌های برخط در نظام آموزش پزشکی نقش افرین است. مؤلفه های مذکور ضمن تبدیل شدن به شاخص عملکردی می تواند مورد توجه طراحان آزمون در دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد. در راستای یافته های مطالعه باید اذعان نمود که توسعه حرفه ای و توجه به آموزش الزامات به کنشگران محیط های آموزش پزشکی از جمله اعضای هیئت علمی، دانشجویان، طراحان و مدیران نظام های آزمون‌های الکترونیکی با رویکرد توسعه نگرش ها، دانش ها و مهارتها می‌تواند مکمل این مطالعه در محیط های آموزش عالی پزشکی باشد.}, keywords_fa = {آزمون,آزمون‌های برخط,آموزش پزشکی,الزامات,چارچوبی مفهومی}, url = {https://edj.ajums.ac.ir/article_141417.html}, eprint = {https://edj.ajums.ac.ir/article_141417_257a8ace4585a25ffdf36f09bcfbe679.pdf} }